fredag 3 februari 2012

Tredje februai

Tredje januaris bild blev inte vad jag ville. Startade dagen med att ta tåget till jobbet. Tursamt nog slet jag upp kameran i kylan när tåget kom in på perrongen.
Någonstanns mellan Remmarn och tegelträsk vaknade jag av att Bosse sa, kolla älgarna. Sliter fram kameran utan att titta på inställningar. Perfekt läge, fint ljus och tre älgar står still och jag har helt tokiga kamerainställningar. Det blev med andra ord ingenting. Kommer till Dikanäs och det är 35,5 grader. Tar en bild och tänker: - Dagens bild. Jo,jo kabeln till telefon är hemma.
Så nu blir det perrongbilden i alla fall.


1 kommentar:

  1. Så sur man blir när sånt händer!
    HAde tre älgar 2 meter från huset förra året och kameran inställd på makrot jag tagit på köksbordet kvällen innan - tji bild blev det! 3 rumpor på väg in i skogen...
    Det är det hårda livet med att vara fotograf. MAn skulle egentligen alltid fotografera med helautomatik....

    SvaraRadera