måndag 3 september 2012

Tredje september




12 kommentarer:

  1. Very good photo Brita

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint fotat Brita! En urläcker bild - gillas!
    Mvh, Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser du mitt lilla barnbarn? Temat denna månad är ju att det alltid skall vara en människa med

      Radera
  3. Näää....tittade efter enmännsika när jag såg att det skulle vara septembers tema. Är han UNDER stenarna?

    SvaraRadera
  4. Fin vattenbild. I Iphonen syns han inte kanske den lilla pricken i huset? Måste titta i datorn imorgon. Min synskärpa är 2.0 så jag borde ju se honom. Men jag tror dig-han finns säkert

    SvaraRadera
  5. Inte ser jag något barnbarn, men han kanske har rymt ut ur bilden ;-) I vilket fall är det en bild som inspirerar och faschinerar med de tunna vattenmassorna som du fångat så fint!
    / maria

    SvaraRadera
  6. Ja jag ser honom :) Vilken fantastiskt vacker bild! Kul med de olika teman du har :)

    Viken vi var till var nr två efter fabriken. Hittade ett namn, vörnsviken, men det ser ut att vara den första...?

    SvaraRadera
  7. Grattis Fjälripan :) jag måste vara blind :( ser inte...
    Bilden är underbar. Fastnade som Maria för det underbara vattenmassorna som ser ut som slöjor... Härligt fotad.
    Kramar Halina

    SvaraRadera
  8. Jo man ser ....läckert komponerat....och himla fin bild

    SvaraRadera
  9. tack för alla kommentarer-. Saga gömmer sig i ett dubbellager. Sök stora ögon!

    SvaraRadera
  10. Min gode vän Pär har en intressant teori varför det är svårt att se Saga´s ögon.


    Kanske har det med riktning att göra?

    Vet du att en av våra främsta funktioner gällande vår
    syn avser förmågan att avgöra ögonens riktning, var en blick är
    är riktad.
    Vi kan avgöra vart en människa eller annat djur har riktat sin blick.
    Det bygger på en djupt liggande förmåga, då när vi avgjorde hur vi skulle agera utifrån en eventuell fara.
    I princip gäller detta även idag, vi kan snabbt bestämma om vi skall gå över till andra sidan på gatan i avseende på den vi möter. Vi kan se på blickens riktning och även hur vi uppfattar blicken - huruvida vi skall bli rädda eller ej...

    Min dubbelexponering följer inte bildens riktning, rörelse. Den är ju vänd mot vänster sida.
    Blicken är riktad uppåt och t h.
    kanske är det därför svårt att se?

    /Brita

    SvaraRadera
  11. Hej Brita!
    Jag fastnade för den fina bilden då exponeringen visade flödet på vattnet så fint. Min första reflektion över babyn i bilden var att det var en spegling från någon glasruta eller dylikt. Jag förstod inte var glasrutan i så fall fanns. Först när jag läste kommentarerna förstod jag hur du gjort och varför det fanns en baby med i bilden :-)
    Grattis till att ha fått barnbarn sedan vi sist sågs :-)
    Vi ses om ett par veckor.
    /Eva W

    SvaraRadera